Jak trenować w upalne dni?

3 lipca 2024

TEMAT PORADNIKA: Jak trenować w upalne dni?

Zależnie kiedy czytasz ten tekst może być za oknem taka temperatura, że upał nie przychodzi Ci do głowy. Ale naprawdę w latwo pojawi się taki okres, że będzie bardzo gorąco, a wtedy należy odpowiednio reagować.

Planowanie treningu w upał

Gdy mamy środek lata i temperatura za oknem w południe sięga ponad 30 stopni celsjusza to bardzo ważne jest to, aby treningi realizować wcześnie rano lub późnym popołudniem/wieczorem, gdy temperatura już znacząco spadnie. Możesz sobie zadać pytanie, dlaczego? Ponieważ wysokie temperatury powodują jeszcze większy wyrzut wody z organizmu (nawet można doprowadzić do odwodnienia organizmu - co skutkuje dramatycznym spadkiem wydolności). Ogólnie niepotrzebnie eksploatujemy cały organizm, całe ciało się nagrzewa co może powodować zawroty głowy, złe samopoczucie, a nawet można doprowadzić do udaru słonecznego lub cieplnego. Gdy mamy zaplanowany trening dość mocno wymagający to rozsądnie będzie, gdy przesuniemy ten trening na wieczór lub ewentualnie, gdy nie koliduje to z kolejnym treningiem przesuwamy na następny dzień o normalnej porze, bo akurat nam wieczór w dzisiejszy dzień nie pasuje. Trzeba kombinować i robić tak, aby było dobrze, bo wyjście na największą gorączkę na ciężki trening dla organizmu skutkuje tym, że zrobimy sobie więcej krzywdy niż pożytku. Oczywiście warto pamiętać, że w lesie jest niższa temperatura niż na otwartych przestrzeniach i warto stosować tą sztuczkę wykonując treningi. Warto dobrze zapoznać się z planem treningowym przygotowanym na cały tydzień, bo wysyłam je dosyć wcześnie i zaplanować te trudniejsze treningi tak, aby były one wcześnie rano lub pod wieczór. Przede wszystkim zdrowy rozsądek - pamiętajcie.

Współpraca/plany treningowe: marcinwitkowski1985@gmail.com

WITKOWSKI & WINIARSKI RUNNING TEAM

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram